A keresőoptimalizálás fontossága
keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás fontossága

A keresőoptimalizálás, avagy SEO az angol “Search Engine Optimization” kifejezés magyar változata, és lényegében az a feladata, hogy egy bizonyos webhely minél előbb kerüljön egy adott keresőmotor találatai között, akárhányszor valaki egy olyan dologra keres rá, amit kínál az adott webhely. Az előnyösebb rangsorolást releváns kulcsszavak megfelelő használatával érik el az egyes webhelyek.

A keresőoptimalizálás mint szakma, igazából az internetezési szokásoknak és a keresőmotorok működésének megértéséből fakad, ugyanis köztudott, hogy a különböző keresőmotorok felhasználói csak az első linkeket tekintik meg egy adott oldalon, és általában nem lapoznak tovább. Az egyes webhelyek forgalma így meghatározóan függ a linkek megjelenésének rangsorától, ez pedig végső soron a realizált profit mértékében mutatkozik meg. Manapság már tudható, hogy még a közösségi média marketing sem tud olyan pozitív eredményeket elérni, mint a professzionális keresőoptimalizálás, amely mára már egy igazán fontos szakmává nőtte ki magát.

Azonban ez sem egy konstans világ. A keresői szokások és a keresőmotorok algoritmusai időnként változnak és fejlődnek, ennek megfelelően a keresőoptimalizálással foglalkozóknak is tartani kell a lépést a SEO szabályaival és az újabb trendekkel. Sok webhelytulajdonos és vállalkozás ezért fordul online marketing cégekhez, hogy az elvárt eredmény valóban megszülessen, és a befektetésük hasznot hozzon számukra.

A keresőoptimalizálást tehát úgy kell tekinteni, mint egy költséghatékony, és egyben rendkívül hasznos, megbízható módszer a webhelyek forgalmának növelésére. Az eredmény nyilván csak idővel mutatkozik meg, nem varázsütésre, de ebbe befektetni egy vállalkozásnak mindenképpen kifizetődő dolog.