Kellékszavatosság hibás teljesítésnél: hogyan, meddig, kivel szemben érvényesíthető?

- hirdetés -

Mindannyiunk életében előfordult, hogy olyan terméket vásároltunk meg vagy olyan szolgáltatást vettünk igénybe, melyről később kiderült, hogy hibás vagy nem felel meg a szerződésben foglalt, illetve a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Éppen ezért nem árt tisztában lenni azzal, hogy minőségi kifogásunk kapcsán milyen jogok illetnek meg bennünket.

A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) a hibás teljesítést az alábbiak szerint szabályozza:

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

- hirdetés

A kellékszavatosságról bővebben az adozona.hu oldalon olvashat.